Pržena deverika

Budući je moj Matko(9) na feriju i ponekad se smrtno dosađuje doma jer, eto, još uvijek nismo otišli nikamo na godišnji, dogovorio se neki dan sa djedom za zajedničku ribičiju. Djed mu to obećava već duže vrijeme, ali eto nikako nije moglo doći na red. Naš je djed strastveni ribič, naročito od kad je u mirovini i često je na vodi, što po okolnim  grabama (čitaj – jezerima 😉 ) što na rijeci Dravi i ponekad se doista dogodi da ulovi i poneku veću ribu. Naravno da sve ribe koje ulovi donosi doma, sam ih čisti i posprema i to je super, samo što baka povremeno bude nemilo iznenađena kad nađe zamrzivač natrpan svakakvim ribama s kojima više ne zna što bi 😀 Uglavnom, nakon jedva prospavane noći od uzbuđenja, ranom zorom, već od 5 ujutro Matko i deda Toni su otišli na ribičiju na rijeku Dravu. Djed je Matku kupio i specijalni dječji ribički štap koji također uvijek nosimo sa sobom kad idemo u Vukovar pa onda dečki izlovljavaju ribu iz Dunava. (vjerujte ako hoćete 😉 ) Ta zajednička ribičija nije dugo trajala, jer je Matko poprilično nestrpljivo dijete i nikad nema dugo mira, ali bio je oduševljen jer je to bila aktivnost i djedovo vrijeme posvećeno samo njemu a i ulovili su dosta ribe. Matko 10 malih kedera i 5 ribica srednje veličine. Djed je ulovio i nekoliko ljepših većih primjeraka koje smo evo, danas imali za ručak. Rekli su mi da je to riba koja se zove Diver. No, kratkim googlanjem (naravno da sam provjerila!) pronašla sam podatak da je to ustvari deverika iz reda šarana, koja se u različitim krajevima različito interno zove 😉

Budući da nisam baš neki veliki ljubitelj ribe (ma lažem, ne volim ribu nikako, i to samo i isključivo zbog kostiju) sumnjala sam jako u ishod današnjeg ručka, no ispalo je da sam se prevarila u procjeni. Riba je bila izuzetno fina i ukusna i svi smo se jako dobro najeli! Klinci su bili oduševljeni malim preprženim kederima koje su grickali kao i papaline, a ova veća riba je bila lijepog bijelog mesa i neutralnog okusa koji sam popravila time što sam ju preprženu napacala limunovim sokom, češnjakom i peršinom. Kao prilog (puuuuuuno priloga za ‘svaki slučaj’ ) sam napravila tjesteninu s krumpirom i mogu vam reći da je ovo bio iznenađujuće fini ručak. A najbolje od svega je to, što je Matko bio jaaako ponosan što je doslovno ulovio ono što smo jeli – izgleda da u svakome muškom primjerku čuči onaj mali pračovjek – pečinar koji lovi za svoje pleme 😉

Potrebno:

• riječna riba (diveri ili deverike u ovom slučaju)
  • brašno
  • žličica mljevene crvene paprike
  • češnjak, limun, peršin, sol

Priprema:

1. Očišćenu ribu uvaljati u brašno pomiješano sa crvenom paprikom i pržiti u dubokom ulju sa obje strane dok ne porumeni.
  2. Pečenu ribu u posudi pokapati limunovim sokom, posipati nasjeckanim češnjakom i peršinovim listom te posoliti.

Kao prilog uz ribu možete poslužiti blitvu s krumpirom na lešo, restani krumpir, pommes frittes ili tijesto s krumpirom kao što sam ja danas.

Dobar tek!

Recept u slikama:

Oznake:

• Prikaži komentare (2)

• Sturgeon Surgeon

Hahaha ‘izlovljavaju”! Zvuči kao da iza njih trava ne raste 🙂

• Sandra

Čekaj, čekaj kad moji dečki dođu u Vukovar na Dunav. Ima sve pirane da pobjegnu 😀